dissabte, 8 de desembre del 2012

Via Sant Baró (500 m. 6a/Ao) al Serrat de les Garrigoses (Montserrat)

Enceto el blog amb aquesta interessant escalada al Serrat de les Garrigoses de Montserrat realitzada el dia 7 de desembre de 2012.
La via en si té de tot: plaques, fissures, diedres, xemeneies, encastaments, roca bona, roca dolenta, trams de matolls... En definitiva, 500 metres d'escalada que de ben segur no us deixarà indiferents.

Aproximació: des del pàrquing de les Coves del Salnitre, que és on deixem el cotxe, saltem la tanca i desgrimpem el mur. Arribem a un caminet poc fresat al principi, i resseguint més o menys la base de la paret arribarem a peu de via en poc més de 5 minuts.

DESCRIPCIÓ DE LA VIA:

1r. llarg: Pas d'entrada tonto (V+/6a). Els matolls han crescut i costa trobar els pitons. Falten, però, alguns que marca la ressenya. Arribada a la reunió atlètica. (Llarg de 6a/Ao).

Víctor començant el primer llarg (6a)
2n. llarg: Va a buscar una curta xemeneia (V). Quan s'acaba girar a la dreta per una petita feixa a cercar un pont de roca, i enfilar-se recta amunt. Al sortir del pont de roca falta un pitó, així que toca escalar un petit tram un xic exposat en V+/6a. (Llarg de 6a/Ao).

3r. llarg: Comença al camí de les feixades, just a l'alçada d'una gran fletxa groga. Va a buscar una placa fissurada. Llarg generosament equipat, tot i no ser complicat (Llarg de màxim IV+/V).

4t llarg: S'enfila per un mur, amb tendència diagonal cap a l'esquerra, fins fer una travessa que et deixa al peu d'una gran placa fissurada. Anar seguint uns pitons fins on la fissura es fa més ample. Aquí s'han d'equipar els passos i s'arriba a una placa on no hi ha cap assegurança ni es pot posar res (V). Més amunt trobarem la reunió. (Llarg de 6a/Ao).

5è llarg: Tram de rostoll mig caminant. mig grimpant. Un curt pas de IV+ al mig del llarg. La resta del llarg II-III.

6è llarg: Diedre-fissura força atlètic (V+/Ao). Després placa cap a la dreta fins entrar a una mena de canal vertical i amb roca força discreta. Passos atlètics i verticals per arribar a la reunió. (Llarg de 6a/Ao).

En els primers metres de l'atlètic sisè llarg (V+/Ao)
7è i 8è llarg: Els fem en un llarg (quasi 50 metres). Sortida de la reunió a buscar uns passos mig en xemeneia (V+ atlètic). Després s'arriba a una fissura-encastament (6a/Ao atlètic). Passem la reunió per escalar un diedre vertical i obligat (6a/Ao). (Llarg de 6a/Ao).

Víctor al començament del setè llarg (V+)
9è llarg: Llarg de transició. Al principi un curt pas de IV+ per accedir a un esperó. La dificultat va baixant fins arribar a un jardí. Aquí toca caminar per buscar l'inici del darrer tram. (Llarg de màxim IV+).

10è llarg: S'entra per la dreta del gran esperó final (V). Es flanqueja cap a l'esquerra fins a una fissura, seguir amunt i navegar per una placa molt vertical, amb passos fins i obligats. (Llarg de 6a/Ao).

11è llarg: Se surt cap a la dreta a buscar una fissura totalment a equipar (V+ atlètic). Seguir amunt per terreny indefinit fins arribar a una placa vertical (6a al principi).

A la darrera reunió abans del cim
12è llarg: Llarga grimpada fàcil (II-III) fins arribar al cim del Serrat de les Garrigoses.

Descens: tenim dues possibilitats:

a) anar al coll que hi ha a la dreta del cim i baixar una mica per la canal per trobar una línia de tres ràpels (30m/50m/50m). Després anar seguint el camí evident sempre en tendència cap a les Coves, fixant-nos en alguna fita, fins que arribem al camí de tornada al pàrquing. (Uns 30/45 minuts).

b) continuar des del cim per terreny evident fins el camí que ve de Sant Miquel, resseguir-lo cap el sud, fins que en un trencall agafem el camí de les bateries, i quan estem a baix d'aquest girar cap a l'esquerra, des d'on ja veurem el pàrquing on hem deixat el cotxe. (1 hora).

Grau obligat: 6a

Material utilitzat: joc d'aliens fins el vermell, camalots fins el 3 (el 5 útil per un pas del sisè llarg), mig joc de tascons i bagues savineres.

Horari: poc més de 7 hores.

Cordada: Víctor Artís i Pau Tomé.

Ressenya de la via: (de l'Amadeu Pagès i del Ricard Darder, autors de l'itinerari):

RESSENYA VIA SANT BARÓ

1. Ep Pau, molt xulo el bloc.
    Per cert en 6e llarg, hi ha una sorpresa de la natura, molt curiós.

2. Els escaladors virtuals o voyeurs ja tenim un altre blog per a tafanejar. Felicitat! coneixent-te, aixó promet!
    Victor, parles de l'aire calent i humit que surt de la cova i que deu venir de les coves del Salnitre?