dijous, 13 de desembre del 2012

Via de los Gómez (310 m. 6a/A2) al Tozal de Levante (Alacant)

Fantàstica escalada realitzada a principis d'any en una de les parets més emblemàtiques d'Alacant. Quan arriba el fred aquesta és una bona zona per anar a escalar en ple hivern. La via de los Gómez al Tozal de Levante (o també conegut com Single de Gaspar) és un itinerari exigent i compromès, que combina tant l'escalada en lliure obligada com l'artificial. A destacar l'espectacular travessa després del sostre on en un tram t'has de literalment arrossegar (pas conegut com "el paso del lagarto").

Tozal de Levante, senzillament espectacular
Aproximació: des del pàrquing agafem un cami paral·lel i a la dreta d'un torrent sec que baixa des del Tozal de Levante. Passem primer per la base de la Paret del Ponoig, després per la de la Torre de Enmedio, i arribem al peu del Tozal de Levante. (Uns 30/40 minuts).

DESCRIPCIÓ DE LA VIA:

1r. llarg: Es supera un curt tram (màxim IV+) per arribar a una feixa amb vegetació on s'ha de flanquejar un bon tram cap a l'esquerra.

2n. llarg: Es segueix flanquejant cap a l'esquerra fins arribar a un mur vertical i sostingut equipat amb algun pitó. (Llarg de V).

3r. llarg: Es flanqueja cap a la dreta per després seguir pujant en diagonal dreta fins arribar a una repissa a la base d'un fort desplom. Algun pas amb roca discreta. (Llarg de V).

4t. llarg: Supera un fort desplom en A2. Hi ha tant peces bones com precàries. Darrer pas per arribar a la reunió en lliure obligat de 6a.

Jaume en el tram d'A2 del quart llarg
5è. llarg: Llarg totalment en travessa cap a l'esquerra. Aquí és on trobem el famós "paso del lagarto", tram on has de passar arrossegan-te estirat. Passos aeris i espectaculars. Després d'aquest llarg la retirada és força complicada. (Llarg de V+).

A la travessa del cinquè llarg a la recerca del "paso del lagarto" (V+)
6è. llarg: Llarg combinat d'A1 i lliure de V+ atlètic i obligat. Passos equipats i a equipar.
Jaume a la part final del sisè llarg (A1/V+)
7è. llarg: Al principi lliure obligat pràcticament desequipat de V+ on s'ha de pujar amb decisió. S'arriba a una fissura delicada semiequipada (A1) amb algun pas en lliure. (Llarg de V+/A1).

8è llarg: Llarg en diagonal cap a l'esquerra amb passos fins i equipats amb algun pitó. (Llarg de V+).

9è i 10è llarg: El fem en un llarg. Tram força indefinit pràcticament desequipat i on ens hem de guiar per la intuïció. (Llarg de IV+ amb algun pas aïllat de V).

11è llarg: Pujar recta amunt per terreny fàcil fins el final de les dificultats. (Llarg de màxim IV).

Al final de la via. Al fons es pot distingir el Penyal d'Ifac
Descens: Des del cim anar a buscar la canal que hi ha entre el Tozal de Levante i la Torre de Enmedio. Resseguir-la, i quan està a punt de tallar-se (no seguir recte) girar a l'esquerra per trobar a pocs metres una línia de tres ràpels (12m/40m/35m), que ens deixarà en el camí de pujada, el qual baixarem fins el pàrquing (aproximadament 1 hora 15 minuts des del cim).

Grau obligat: 6a

Material utilitzat: joc d'aliens, camalots fins el 2, una plaqueta recuperable, cordinillos i estreps.

Horari: poc més de 5 hores.

Cordada: Jaume Prat i Pau Tomé.

Ressenya de la via: (elaboració pròpia):

RESSENYA VIA DE LOS GÓMEZ

1. Ei Pau, ja estas fitxat.

Benvingut al món blogger. Ara si que tindràs feina com jo en repetir alguna via teva i de l'Armand al Solsonès.